نوع همکاری : همکار
کارفرما : باشگاه پژوهشگران جوان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب
سال طرح : 1390
مشاهده سایر طرح های دکتر کریم اسگندری
امروزه رضایت الکترونیک و کیفیت خدمت الکترونیک از جمله مباحث عمده در جهانی شدن تجارت الکترونیک تلقی می‌شوند. بالابودن کیفیت خدمت الکترونیک، کلید موفقیت هر سازمان تولیدی، خدماتی و آموزشی است که در محیط رقابتی جهانی تجارت الکترونیک فعالیت می کند. هدف تحقيق حاضر بررسي رابطه كيفيت خدمات الكترونيكي با رضايت الكترونيكي دانشجویان در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب مي¬باشد. برای این منظور کیفیت خدمات الکترونیکی بر اساس نظریه زتهامل، پاراسورامان و مالهوترا در هفت بعد؛ کارآیی، قابلیت اتکاء، تأمین سفارش، حفظ اسرار شخصی، پاسخگویی، جبران و تماس و هم¬چنین رضایت الکترونیکی دانشجویان بر اساس نظریه هوانگ و ونگ در شش شاخص؛ بازخورد عمومي دانشجویان در مورد وب سايت دانشگاه، سرعت خدمات ارائه شده، شرایط خدمات، تحويل به موقع و قابل استفاده بودن سامانه¬های الکترونیکی، میزان حمايت اینترنتی از دانشجویان، سفارشي كردن خدمات از طریق پست الكترونيك باتوجه به خواسته دانشجویان تعریف گردیده و در این راستا دو فرضيه اصلي و 7 فرضيه فرعي تنظيم شده است. جامعه آماری این تحقیق دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب می باشد و نمونه آماري كه تعداد آن با استفاده از فرمول كوكران 370 نفر برآورد شده است. ابزار جمع آوری اطلاعات در این تحقیق پرسشنامه می¬باشد که پس از سنجش روايي و پايايي، در اختيار نمونه آماري قرار گرفت. پس از جمع¬آوري پرسشنامه، اطلاعات حاصله با استفاده از روش¬های آماری توصیفی تلخيص و طبقه¬بندي شد و براي آزمون فرضیه¬های تحقیق از آزمون پیرسون و فریدمن استفاده شد. نتايج حاصل بيانگر آن است كه بین كيفيت خدمات الكترونيكي و رضايت الكترونيكي دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب رابطه معنی داري وجود دارد. همچنین بعد قابلیت اتکاء بیشترین ارتباط را با رضايت الكترونيكي دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب دارد و ابعاد؛ کارآیی، حفظ اسرار شخصی، پاسخ¬گویی، تأمین سفارش، جبران و تماس در ترتیب بعدی قرار می گیرند.